Mátrafüredi túra

Résztvevők: Edit, Pisti és barátunk Imi

Megtett út:~14 km; +873m/-816m szint; Összes idő: ~4:40

Nehézségi szint: 4/10

Útvonal: Mátrafüred - Máriácska - Rákóczi-forrás - Sás-tó és a kilátó - Mátraháza - Hanák Kolos kilátó és emlékoszlop - Rákóczi-forrás - Muzsla kilátó - Mátrafüred

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el. A gps adatok mobiltelefonnal kerültek mérésre és rögzítésre a sports-tracker alkalmazással ezért vannak eltérések bennük. Az én telefonom Alcatel kissé több kilómétert mért mint az Edit Huawie telefonja.

Napló:

Gépkocsival Mátrafüreden parkoltunk. A szokásos előkészületeket követően (bakancs húzás, kamásli felvétel, tracker indítás) megkezdtük túránkat. A 24. számú főútról rátértünk a  és  (Mátra első jelzett turista útja) jelzésre melyeken közelítettük a Máriácska kegyhelyet. Onnan a  jelzésen a Rákóczi-forrást érintve tértünk be Sástóra, ahol megtekintettük Sás-tót és a kilátót. A jelzésen továbbhaladva értünk be Mátraházára, ahol a Mátrai Gyógyintézet mellett elhaladva érkeztünk a nagy parkolóhoz, ahol a  jelzésen haladtunk tovább a  jelzésig, majd a  jelzésen haladtunk tovább, melyről egy rövid kitérőtt tettünk a  jelzésen és megtekintettük a Hanák Kolos kilátót és emlékoszlopot.  Visszatérve a  jelzésre érintettük ismét a Rákóczi-forrást, majd megtekintettük a Muzsla kilátóról a panormátát és onnan tértünk vissza Mátrafüredre.

Képek:

Ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek mozogni, túrázni és azoknak is, akik csak a gép előtt ülve elgondolják milyen is lenne egy ilyen túrán végigmenni.